Taize

Lite lörryckta funderingar en tisdagskväll efter att ha bakat i 4 timmar...

Jag har nog inte berättat att jag och ett 40-tal andra ungdomar ska vallfärda till ett eukemeniskt kloster för ca en vecka. Taize i södra Frankrike. Känns spännande. Hoppas att det blir en lyckad bussresa också.. Den tar ca 3 dagar dit och hem- underbart länge.

Vi far på lördag förmiddag.  Så då kan det nog hända att det blir ett blogguppehåll också. Eller snarare, det blir det. Men mina som högst 7 läsare på en dag klarar sig nog utan min geniala ledning för 10 dagar. Annars finns proffisionell hjälp att söka för dessa hos Strandgatan 47 i Skellefteå. Där tas ni på ett väldigt proffisionellt sätt hand om och det går till och med att övernatta där. Då får ni bo i en speciellt utformad- "Full(t möblerad) cell"

Jag tror att ironi behövs i samhället idag, då alla är så väldigt seriösa och tror verkligen att de är bäst i världen. Jag är lite mer realistisk- jag vet att jag verkligen inte är bäst i världen, jag nöjer mig faktiskt med att bara vara bättre än alla andra.

image21

Snart sommar!
Bild: Jenny

Kommentarer
Postat av: Rödbeta

Vilken fräckhet! ^^ Vi psykfall och efterblivna kommer att sakna er världsvana och ekumeniska människor. Glöm inte munken!!! :p

2008-04-23 @ 04:51:01
URL: http://intooblivion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0