Träningsvärk...

Dagen till ära har jag och lotta gått på core på Friskis och Svettis- för första gången i mitt liv. För er som inte vet så handlar core om träning av främst mage och rygg. Inte kondition utan istället mer fokuserat på styrka. Ansträngande faktiskt, man måste ju till och med ha en fungerande balans och så..
Men så till slutbetyg:
  • Inte alls jobbigt ur flåssynpunkt, men jobbigt ur ansträngande för musklerna synpunkt.
  • Kul, annorlunda och helt klart ngt som jag kan tänka mig att göra igen.
  • Om jag nu fortsätter att träna så här så får jag säket mag- och ryggrutor om inte allt för länge...
  • ..Vilket skulle vara väldigt spännande och dessvärre inte allt för coolt
Eftersom jag nog inte skulle passa i magrutor.. men vem vet, kanske?

Kommentarer
Postat av: Rödbeta

verkar spännande^^ något du rekomenderar för oss andra som är mer eller mindre odugliga på området?

2008-04-10 @ 07:03:36
URL: http://intooblivion.blogg.se
Postat av: Jenny

Haha,ja- men var beredd på att om du är något otränad kan viss smärta komma att uppstå i efterhand :P

2008-04-19 @ 14:47:32
URL: http://coveredwithleaves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0