Helgen är över

Imorgon stiger jag upp kl 05.20, för att kunna bedra mig till staden igen. Lagom peppad på skola och med en överväldigande lust att städa i min dammiga lägenhet, kommer skolbyggnaden att i mina ögon te sig allt mest som ett fängelse.

Rebecka kom och hälsade på fredag-lördag och hade även födelsedag lördagen. Detta firades med Stinahål, svanar, kottrace, släkt, grillad korv, natttalk och allmänna trevligheter. Pappa hade den äran idag och Syster nynnar lyckligt på gårdagens vinnarlåt från Eurovision.

Fredagskvällen tillbringades med trevligt folk och grillning av mashnmallows. Lördagskvällen tillägnades fotboll, något som resulterade i stämpling, rispat knä och en vilja att fara ut och springa. Har haft fullt upp helt enkelt. Nu hoppas jag bara att min lilla Rönn överlever den våldsamma flyttning från dess barndoms skyddade blombänk som den blev utsatt för. Jag hoppas på att den en dag blir ett stort och vackert träd som skänker lite skugga åt vår soliga altan.

Kommentarer
Postat av: Rebeckis

Kottrace FTW!!

2009-05-17 @ 23:26:58
Postat av: Anna

I'm inlooooove with a fairytaaaleee... even though it huuuuuuurts!

2009-05-19 @ 21:50:32
URL: http://aliblyerts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0