Broder Daniel- Sorrow

Nu tänker jag göra ett kombinerat inlägg. Bild, musik, tips, Björnlåt, text, dagsuppdatering, allt i ett inlägg. Troligtvis rynkar ni nog på pannan och snörper ihop munnen nu och tänker stilla för er själva att det är omöjligt att kombinera så mycket som är så bra i en så koncentrerad samling. Ja, vad kan jag säga. Jag skall i min ödmjukhet försöka åtminstone. Ni må nicka menande och slänga ut ett självbelåtet "Vad var det jag sa?" om det skulle hända sig att min idé så att säga blockerar infarten och blir överkörd av ett tåg fullastat med verklighet. Men låt oss åtminstone, för min stackars självkänslas skull, låtsas att det inte är en idé så befängd att den som kom på den här: http://www.coolstuff.se/MP3_Hoodies och istället åtminstone låtsas läsa vidare på det jag skriver.

Jag har träningsvärk idag. Aj! För två dagar sen, när det regnade som värst, sprang jag upp och ned i 6 vånings hyreshuset bredvid mig några gånger (3 för att vara exakt) och nu känner jag av både lår och vader något gruvulst. Blurk, ska man vara smärt och smidig och inte svettas ihjäl på vägen till skolan varje dag så är det bara att hålla ut. Idag har också varit kreativ! Några små arbeten har jag knåpat ihop, men de får ni se senare när det är fint ljus så att jag kan ta ett presentabelt kort på dem. Men jag kan avslöja att två stycken har med mossa och tapet att göra. Hihi, en cliffhanger.

Alltså jag är så trött. Nej, nu går jag och sover, sov gott allihop!


Gårdagens översvämmade, vanligtvis lilla bäck, i skenet av den vackra aftonhimmelen.



Från: A-listan

Dagens inskickade: Saker man alltid glömmer
Minnet är bra men kort

• Mobilladdare - när man ska iväg fler dagar än batteriet räcker...
• Paraply - man glömmer det hemma eller på bussen
• Tandborste - alltid!
• Strumpor - bara den den ena dessutom
• P-piller - vem mer har ett larm på mobilen som påminnelse?
• Stämpelkort - alla har vi tvåhundra stycken med bara en stämpel på där hemma på hallbordet
• Kundkort - Åhlens, Ica, H&M you name it, de ligger alltid i den handväskan man inte har med sig
• Köpa linsvätska innan den gamla tar slut! Man står där med två droppar kvar...
• Namnsdagar - man lyckas alltid se dem två dagar försent.
• Namnet på en bra låt - när man sitter framför Spotify är de alltid som bortblåsta


Bra låt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0