Keep on cleaning eller Is there a ghost in room nr 6?

Jag gör som Coldplay och låter er välja den rubrik som ni känner passa bäst för mitt inlägg.

Igår gjorde korridoren ett gemensamt statement och städade upp berget av disk som någon lämnat i ca en veckas tid. Även städade lådor, bord, ugnar, skurade, sopade, pratade och samarbetade fram ett väldigt vackert gemensamt utrymme. Faktisk tror jag att det då var det finaste jag sett hittills av vår korridor. Eller.. Förutom när korridorens 16 årings föräldrar städade under hennes vecka, för då var nästan mer än oklanderligt rent :)

Idag har jag haft skola mellan kl 9.00-16.00. Första dagen på universitetet som var så lång. Trots att man borde vara van efter gymnasiet var det jobbigt tungt. Kursintroduktion, projektintroduktion och en föreläsning om hållbar utveckling på 2,5 h. 

Just nu håller jag på att sopa, moppa, äta, diska, slå mattor, sova och stuva undan maten. Allt på samma gång, vilket är en aning jobbigt. Försöker vara klar innan Olov kommer, men det är svårt att hinna allt man vill. Jag måste ju vara pigg när han kommer också! Aja, nu sätter jag igång igen.. Go Jenny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0