Trasiga strumpbyxor i kyliga väderlekar

Härom dagen rev jag sönder ytterligare ett par strumpbyxor. På något vis lyckas det alltid bli ett hål i ens strumpisar (udda smeknamn) och om det inte beror på att man fastnar på någon stickig stol så lyckas alltid naglarna i slutändan göra en reva. Det är en hopplös kamp mot det oifrånkomliga.

 

Hursom

 

Ledig i en vecka nu, stortenta nästa fredag. Bella kommer i helgen. Tänker baka lite hallongrottor till dess, kan nog bli bra. Regnar utanför fönstret och det är kallt överallt, blåser gör det också. Ikonmåleri var underligt, men kan nog bli väldigt intressant. Köpte penslar för 250 kr, så något hoppas jag att det ger. I Uppsala dyker amerikanska storkändisar upp och filmar scener till den amerikanska versionen av "Flickan som lekte med elden". Såg inte kändisarna, men väl deras avspärrningar av halva Drottninggatan.

 

Igår hade jag och Olov varit tillsammans i 3,5 år. Det är inte lite det. <3

 

Funderar på att göra min cykel till en återupplevelse av min barndom, som den sista bilden. Eller. Inte. Men den var fin! Den lyser bokstavligen upp min dag varje dag när jag går eller cyklar förbi den där den står vid trappuppgången brevid.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0